biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Redan augusti!?

Kategori: Hälsa, Kost & Recept

Redan augusti, vart har sommarmånaderna sprungit iväg egentligen?! Det är mer eller mindre bara 1 kvar, av 3. Vilket innebär att 2/3 av sommaren har gått. Minuterna, timmarna, dagarna, veckorna, månaderna och åren bara springer iväg och susar förbi. Det är lite skrämmande, det gäller att ta vara på varje dag, varje minut och ögonblick! Lättare sagt än gjort! Något som jag hoppas ska hjälpa mig in det är mindfullness, yoga och att alltid följa mitt hjärta! 

Men ännu finns mycket av sommarens goda kvar. Det fina vädret, varma sommarkvällar, färsk frukt och grönsaker, det varma vattnet och ljuset (även fast man märker av att det börjar bli mörkare). En av sommarens goda som jag nog inte kommer tröttna på är vattenmelon. En så härlig och frisk frukt. Den är god, lagom söt, törstsläckande och rik på vitaminer och mineraler. Det går även att göra så mycket med den, äta den som den är, göra smoothie, frysa och äta i tärningar eller som glass/sorbet. 



Jag gjorde igår en god raw smoothie på vattenmelon och nektarin, läskande och god! 

Believe In Yourself! 
Kommentera inlägget här: