biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Att välja väg

Kategori: Allmänt, Att Lyckas, BelieveInYourself

Det finns många vägar att välja här i livet men bara du vet vilken som är rätt för just dig och Du bara Du är den som kan få dig själv att ta steget. Det viktigaste är att våga, tro på sig själv och att ha kunskapen. Jag har alltid varit ganska blyg, men vill gärna veta och Kunna väldigt mycket. Jag ville gärna ha toppbetyg men det värsta jag visste var att prata inför människor, jag tycker fortfarande att det är svårt och jobbigt. Men på samma gång ger det en härlig endorfinkick och massa härlig energi när man faktiskt har vågat. Så jag tränar numera så ofta jag kan på att prata inför andra, berätta om mig själv och det jag kan. För utan att berätta det för andra är det ingen som vet att jag kan och därmed heller ingen annan än jag själv som har nytta av det. Jag väljer att vara stolt över att kunna berätta om min kunskap istället för att svälja den för att vara rädd för min okunskap. En rädsla att frågor jag inte kan svara på ska komma genom min kunskap, istället erkänner jag då att jag inte vet men säger att jag ska ta reda på det om personen ifråga gärna vill det. Att nätverka och våga visa sin kunskap är bra både för dig själv och andra. 
 
 
Våga berätta vad du kan och visa det för andra! Gör det du vill för det är vad som gör dig lycklig. Det är alltid svårt att veta vad man vill göra, men jag tycker Blondinbella hade riktigt bra tips kring hur man ska tänka och hon har helt rätt i - "att ibland måste man bara chansa och stå på, låta livet rulla. Det är när man stannar hela tiden och funderar som man ramlar och målet känns ännu längre bort." Tro på dig själv, Du har rätt!
 
Believe in yourself! 
Kommentera inlägget här: