biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Vilken fantastisk måndag.

Kategori: Allmänt

Måndag, en ny vecka med nya möjligheter! Visst är det underbart?! Min start på veckan kunde inte blivit bättre. En bra dag på jobbet där jag blev bjuden på en riktigt god lunch för att jag är ny. Till frukost blev det en god, grön smoothie.


Efter jobbet gick jag och en kollega på Charlie Söderbegs föreläsning - "Ett rikare liv". En riktigt givande, ögonöppnande och intressant föreläsning. Det är en blandning utav ekonomisk och personlig utveckling. Det inspirerar och intresserar till att tänka i nya banor och att allt går bara man vill. Det är till stor del min egen uppfattning som gör att jag lyckas eller inte lyckas. 

Det är alltså viktigt att vara försiktig med vad man säger till sig själv. För hjärnan har en förmåga att lyssna på det och göra det till verklighet. 

Han pratade även om passiva och aktiva inkomster och utgifter. Att det vanligaste är att man har nästan 100% aktiva inkomster, det vill säga lön. Så nu är det dags att göra något åt det och skaffa sig lite mer passiva inkomster också. 




Believe In Yourself!






Kommentera inlägget här: