biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Sista Jobbdagen.

Kategori: Min Resa

Sista dagen på Holmen är gjord vilket kändes otroligt konstigt och tråkigt. Samtidigt som det känns extremt spännande och roligt att börja en ny resa mot nya mål, i en ny stad, med en ny lägenhet och med nytt jobb. Flytten blir lördagen den 4 oktober så veckan som kommer ska jag ägna åt intervjuer, packning, planering och lite administrativt arbete både med blogg och inför kommande konferens i Stockholm. Jag hoppas att det är många som har fått upp ögonen för konferensen lönsamhet & framgång och att ni har anmält er redan nu, det är en riktigt bra konferens och ni kommer garanterat inte att ångra ert deltagande. 

 

 

Allt känns ganska rörigt just nu i all spänning, kanske beror det på att jag inte har packat så mycket ännu fast jag känner att jag borde ha gjort det. Jag är ganska kontrollerande av mig och vill ha saker och ting gjort i god tid innan det är dags. Det gäller att försöka strukturera upp det här med packningen på ett så bra sätt som möjligt, så det är enkelt att komma ihåg vart man har saker men även så att man snabbt och smidigt kan packa upp. 
Min tanke är att försöka strukturera upp flyttkartongerna med liknande saker i varje kartong men så att de inte blir alldeles för tunga, utan istället packa tyngre saker i botten och lättare ovanpå som utfyllnad. Efter jobbet packade jag snabbt ner lite av porslinet i två av de tomma lådorna innan jag åkte ner till mina föräldrar på landet för att spendera kvällen där. Jag behöver fler flyttkartonger så jag får köpa det imorgon och fortsätta packandet då. 

 

Det känns otroligt spännande och pirrigt att börja den här resan, att flytta till en ny stad, en stor stad i förhållande till Norrköping. Det har varit en dröm länge att testa på att bo i Stockholm och känna om det är något som passar mig och nu går äntligen den drömmen i uppfyllelse. Det är ännu inte helt klart med jobb men jag tror att det kommer att läsa sig och bli riktigt bra. Jag har höga förhoppningar och kommer kämpa för att det ska bli så! 

 

Det blev en avslutningslunch med mina kollegor på kundreskontran vilket var väldigt trevligt och gott! På eftermiddagen bjöd jag på Fika och sa hejdå till alla kollegor som jag verkligen kommer att sakna. Jag måste hälsa på dem innan jul! 

 

Lunch på Asken i Knäppingsborg, Fläskytterfile med rostade rotsaker och gremolatacreme.
 

 

 Believe In Yourself! 

 

 

 

 

Kommentera inlägget här: