biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Laila Bagge

Kategori: Allmänt

Lailas 3 tips för framgång

1. Tänk alltid utanför ramarna - gå din egen väg & stick ut!
2. Målmedvetenhet - visa att du vet vad du vill & sätt upp delmål! 
3. Var aldrig rädd att misslyckas! Vad är det värsta som kan hända?


Ställ dig alltid frågan, vad är det värsta som kan hända? Om det allra värsta som kan hända händer, hur skulle det kännas då? Skulle det vara så farligt? Troligen inte, det är just rädslan att misslyckas som måste övervinnas. Om man aldrig vågar misslyckas har man heller inte chansen att lyckas. För det krävs att man försöker för att kunna lyckas, men försöker man aldrig för att man är rädd för att misslyckas kommer man aldrig att lyckas. 

Res dig upp, sträck på dig & tro på dig själv. Våga satsa, vad har du att  förlora? Träna, träna och träna igen tills du kommer dit du vill. Precis som att du efter varje gång du faller reser på dig igen. Ta nya tag och försök igen. Till slut kommer du lyckas och det kommer kännas så bra. 


Laila drog jämförelsen med han som uppfann glödlampan. Han misslyckades 2000 gånger innan han tillslut lyckade. Han fick då frågan - hur kändes det att misslyckas 2000 gånger? Han svarade då - jag har inte misslyckats 2000 gånger utan jag har lärt mig 2000 sätt hur man inte gör.
Det gäller alltså att våga misslyckas tillräckligt många gånger för att tillslut lyckas.

Gör något annorlunda, hur ska jag få dem att se just mig? Vad kan jag göra för att väcka deras intresse? Hon berättade hur hon för att få ett skivkontrakt stått utanför ett skivbolag dag efter dag efter dag efter dag och till slut fick hon och hennes tre kompisar komma in. Och vet ni vad, de fick ditt skivkontrakt. Gör något annorlunda och vägra ge upp!!

Släpp aldrig målet du har i sikte, det du vill göra. Go for it, var medveten och sikta ditt du vill komma. Under resans gång kan det självklart ändras men försök att ha ett mål som du vill uppnå och planera för vad som krävs för att komma dit. Sen är det bara att börja, jag lovar att du kommer lyckas - våga satsa och våga vara dig själv och göra det du brinner för! 


Believe In Yourself! 

Kommentera inlägget här: