biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Skapa nya morgonrutiner.

Kategori: Allmänt

Att skapa nya rutiner är inte det lättaste men jag ska verkligen försöka nu för jag tror det kan få mig att må ännu bättre. På morgonen de dagar jag inte tränar kommer jag att äta en lugn och skön frukost med musik eller en uppiggande pod. Det är galet så glad man kan bli av bra musik. Bra musik och ett stort leende på läpparna, det är vad som symboliserar min väg till jobbet idag. Det kändes ungefär dom om det lyste om hela mig. Jag kände mig så glad och lycklig. 

Förutom frukost, musik eller en bra pod och ett leende så tänker jag att jag ska använda mig av 5 min mindfullness där jag samlar energi inför dagen och känner min andning. På så sätt startar jag dagen på ett lugnt sätt utan stress.  Jag har även tänkt lägga 1-5 min på mental styrketräning. Det kommer hjälpa mig på många olika sätt och det jag vill komma åt mest av allt är att i alla sammanhang, eller i alla fall de flesta, försöka se positivt på de saker som händer. Som Nichlas brukar fråga mig, vad var det bästa med det som hände? Som med borrelian, vad var det bästa med att jag fick den? Kommer jag kunna ta med något positivt från att jag var sjuk? 


Det här tror jag är en sak: När man varit sjuk så uppskattar man verkligen att få vara frisk och må bra något enormt mycket. Lyckan i hela kroppen är svårslagen och att träffa kollegorna på jobbet gjorde det hela ännu bättre. Det blir på något konstigt sätt ett avbrott i vardagen där man har möjlighet att uppskatta även de små sakerna som händer. Tanken slår i alla fall mig hur viktigt det är att ta hand om sig själv, sin hälsa och sin kropp. Den största önskan är att vara frisk och att orka göra det man i vanliga fall gör. Jag saknade även jobbet något extremt mycket och är nu så glad över att vara tillbaka. 

I och med att jag gillar morgonträning så kommer jag försöka att träna varannan morgon, måndag, onsdag och fredag. Jag tror det kan bli ganska lagom och även få något dagar hemma med mysfrukost. Det är en annan sak jag längtar till nu, att komma igång med träningen. Jag har varit ifrån den i över en månad och börjar verkligen få abstinens! Det finns inget bättre än att använda kropp, dagen efter då musklerna är sådär trötta och känslan efter ett bra pass. Min träning är verkligen mitt liv och det får mig att må så bra. 




Mina morgonrutiner:
1. Träning - Mån, Ons & Fre

2. Hemma - Tis & Tors
- Frukost
- Pod eller Musik
- Leende
- 1-5 min mental styrketräning 
- 5 min Mindfullness
- Dagens to-do 


Har du några rutiner? Vad tror du är det bästa med att skapa rutiner?



Believe In Yourself! 

KOMMENTARER:

  • M säger:
    2015-03-03 | 22:44:30
    Bloggadress: http://malinhanssson.blogg.se

    Viktigt med rutiner! Det gör vardagen så mycket bättre :) jag använder appen ibland, känns bra 👍

    Svar: Ja verkligen! Vilken app använder du? 😊
    Josefine Holmberg

Kommentera inlägget här: