biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Höstig Köttgryta.

Kategori: Kost & Recept

Nu är det inte långt kvar, bara 3 dagar, på lördag morgon bär det av upp till Stockholm. Eftersom det snart är dags att flytta så gjorde jag lite rensning och blandade ihop en del av de saker jag hade i kyl och frys. Den rensningen borde göras oftare både för att spara lite pengar men även för att äta upp det gamla och fylla på med nytt. Det blev en höstig köttgryta, åtminstone färgmässigt, med olika ingredienser och smaker.
 
Recept:
600 g Fläskfilé
1 Gul paprika
1 Röd paprika
2 st Rödbetor (kokta)
1 Burk krossade tomater
Grönkål
Sweet chili
Pepparmix
Salt
 
Jag skar kötet i strimlor och stekte det i olja, salt och peppar. Sedan stekte jag paprika, rödbetor och grönkål för att sedan hälla samman allt tillsammans med de krossade tomaterna och kryddorna. Jag lät det sedan stå och puttra ett tag. 
 



 
 
 
Believe In Yourself! 
 
 
 
Kommentera inlägget här: