biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

PT-Fias Tio I Topp

Kategori: Allmänt

Vilken fantastisk bok! När jag börjat läsa var jag fast och kunde  inte sluta! Så mycket kloka och inspirerande  tankar. Otroligt bra, konkreta och välgrundade tips och råd. En bok hur man faktiskt skapar ett liv utifrån sina egna förutsättningar och genom aktiva val som du själv gillar. Fia är noga med att skriva att det är viktigt att du hittar din grej. Ditt sätt att vara på och vad du vill. Jag håller fullständigt med henne. 

Påverkan från den yttre omgivningen idag är otroligt stor och det är lätt att dras med. Men försök att inte göra det. Försök att hitta dig själv. Hitta vad du mår bra av, hur du vill göra och vad du vill göra. Hitta en naturlig balans. Gör ditt eget liv till det bästa i dina ögon och inte i andras. Det viktigaste är att du mår bra. Att du trivs med dig själv och det du gör. Vad andra tycker och tänker är i många fall mindre viktigt. Lita på dig själv! 

Sneak peak från boken.

Något som Fia tar upp i början av boken är perfektionism - dagens hets kring det perfekta. Allt ska vara perfekt, man ska ha en snygg kropp, äta nyttigt hela tiden och utåt sett ska allt se felfritt ut. Ett perfekt liv finns inte. Inte om du aldrig är nöjd. För när du kommit nära det perfekta målet så sätter du upp nya. På så sätt kommer du aldrig fram till det perfekta. Varför inte istället leva livet med tanken att det är perfekt. Lyssna på din kropp och gör saker du gillar. Min egen tanke är att Du är perfekt bara du tillåter dig själv att vara det. Tyck om dig själv! 

Boken innehåller 4 huvuddelar. Det första gällande hälsan, det andra mat, det tredje träning och det fjärde livet. En bok med viktiga tips och råd kring hur man lever ett liv i balans. Fia har blandat egna erfarenheter och upplevelser med egna tankar. Kloka tankar. På så sätt gör det boken mer levande och lättläst. När jag väl började läsa boken så kunde jag inte sluta. 

Fia har även lagt in 10 favorit recept och träningsövningar. Jag gillar boken starkt både med de otroligt fina bilderna. Vilket livar upp boken och gör den lättläst. Jag blir glad av Fias alla tokiga bilder med stora leenden och då mycket värme och kärlek. Men även som jag sagt tidigare så ger boken kloka och välgrundade tips och råd som passar alla! Jag rekommenderar er starkt att läsa boken. 
Tack Fia för en en bra, klok och sund bok, jag vet att den kommer bli omtyckt av många. Men även en viktig del för många i deras liv. Inte minst i mitt eget.

PT-Fias grymma bok!


Det är faktiskt ditt liv, ditt liv ska du leva precis som du vill! 


Believe in Yourself! 
Kommentera inlägget här: