biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Morot- & spenatröra

Kategori: Kost & Recept

Jag älskar att experimentera och prova nya och enkla saker i köket. Till frukost idag blev det en påhittad morot- och spenatröra som jag fyllde salladsblad och glutenfritt bröd med. Det blev så gott!! 
Mina ledord när det gäller kost är: Gott, Enkelt & Nyttigt!
Men självklart ska det vara högkvalitativa råvaror med bra innehåll och så lite konstiga ämnen som möjligt. Ren & färsk mat! 

Recept 1-2 portioner:
1-2 morötter (beroende på storlek)
2 nävar bladspenat
1-2 tsk linfröolja 
(Det går även med annan olja men jag gillar linfröolja då det även ger en god smak)
Lite spirulina 
(Helt frivilligt, jag har i det för att få lite extra protein)

Mixa det i en mixer tills det är finfördelat. Njut av denna härliga röra till en bit bröd, en god laxfilé eller som en extra smaksensation i en härlig sallad. 








Mums! Så gott, enkelt och nyttigt! 

Believe In Yourself! 
Kommentera inlägget här: