biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Julafton med min familj

Kategori: Allmänt

God jul alla underbara vänner! 

Julafton är nog bland de bästa dagarna på året och att få spendera den dagen med världens underbaraste familj är fantastiskt! Att vakna upp hemma i sitt gamla barndomsrum och se granen lysa ute i vardagsrummet. Kring jul tycker jag att mörkret trots allt är ganska mysigt då det blir en härligare stämning. 


Jag började min morgon med att köra ett litet träningspass, Den nedre delen men något anpassad! Ett härligt sätt att väcka kroppen på innan det var dags för julfirande hela dagen. 


Mormor och morfar kom klockan 11, då blev det lite brunch/frukost med gröt och skinksmörgås. Paketöppning med massor fina saker som jag önskat mig. Kläder, en jacka och pengar bland annat. Stort tack älskade mormor och morfar! Klockan 3 - en självklar tradition att kolla på Kalle. 



Tomtegröt & sirapslimpa med skinka, det är verkligen jul! 

Min underbara familj! 




Lite senare blev det julmat, så otroligt gott med omelett, lax, ägghalvor, revbensspjäll och mycket mer! 


Jag gjorde även en grönkålssallad som blev väldigt god! 
200 g hackat grönkål
1 hackad apelsin
1 näve russin
1/3 hackad rödlök
Dressing:
3 msk olivolja 
1 msk apelsinsaft
1 msk honung

Min söta syster i hennes nya hatt. 

Efter julmaten öppnade vi resterande julklappar som var från mamma och pappa och systrarna. Jag fick så otroligt mycket fint, en fin tavla, kläder, ett halsband och två av de bästa presenterna en bluetooth högtalare och trådlösa hörlurar. Tack fina ni för alla julklappar, ni är för underbara! 



Dagen var bara helt underbar, så lugn och skön utan stress. Den avslutades med paketlek. 


Believe In Yourself! 



KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2014-12-26 | 22:33:02
    Bloggadress: http://malinhanssson.blogg.se

    visst är det mysigt med julafton! Att alla är samlade, all god mat och alla fina paket :) men jag tycker det känns bra att det endast är en gång per år! Herregud vad mätt jag är nu! Helt slut. 😳😂😍

    Svar: Ja det är verkligen helt underbart! 😍 men man äter alldeles för mkt 😂 & det går så fort!
    Josefine Holmberg

Kommentera inlägget här: