biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Grön- och Vitkålschips.

Kategori: Kost & Recept

Ibland så blir man så otroligt sugen på att äta något gott men jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var jag ville ha och vad jag kunde göra av det jag redan hade hemma. Men då slog det mig att jag ville testa ett recept som jag hittat tidigare i veckan vilket var grönkålschips men jag använde mig även av vitkål. Det blev otroligt gott, grönkålen blev väldigt frasig och en lite starkare smak medan vitkålen blev lite mjukare och sötare. Jag tycker att det blev en god blandning och det är perfekt att ha som tillbehör till maträtter, som mellanmål eller på fredagkvällen då du är sugen på chips men vill ha ett nyttigare alternativ. 
 
Grön- & Vitkålschips:
Grönkål
Vitkål
Kokosolja
Salt
 
Skiva grön- och vitkål i storlek som du tycker blir bra. Lägg det i en bunke och ha i en klick kokosolja och salt efter vad du tycker om. Rör om alltsammans och lägg sedan på en plåt med bakplåtspapper. Ställ in i ugnen i ca. 25 min i 150 grader. 
 




Believe In Yourself! 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2014-09-23 | 09:07:09
    Bloggadress: http://malinhanssson.blogg.se

    😋😋👍 ser gott ut

    Svar: Får bjuda dig någon dag 😉
    Josefine Holmberg

Kommentera inlägget här: