biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

Kokosmjölsbröd.

Kategori: Kost & Recept

Efter en härlig skogspromenad med mamma i den friska luften så blev det en lyxig söndags frukost. 
Jag gjorde ett gott kokosmjölsbröd, perfekt om man är glutenintolerant eller vill prova något nytt utan vetemjöl. 

4 st Bröd:
1 dl Kokosmjöl
2 msk Solrosfrön
3 Ägg
1/2 dl Kokosolja

Ugn: 250 grader

Börja med att blanda ihop kokosmjölet och solroskärnorna. Tillsätt ägg och olja och blanda till en jämn deg som du sedan plattar ut i en form. 
Ställ i mitten av ugnen i 10 minuter eller tills att brödet fått en fin gyllenbrun yta i 250 grader.
Ät och njut! 


Vi gjorde riktigt lyxiga räksmörgåsar till frukost, med majonäs, ägg och räkor. Det gör verkligen det där lilla extra när man gör något speciellt till frukost och allra helat när man har tiden att göra det. I veckorna är det ofta stressigt och man slänger i sig frukosten för att sedan springa iväg till jobbet. Därför tror jag det är viktigt att man tar sig tiden att göra något riktigt gott och få äta i lugn och ro på sina lediga dagar. 



Believe In Yourself! 



KOMMENTARER:

  • M säger:
    2014-10-01 | 08:38:06
    Bloggadress: http://malinhanssson.blogg.se

    Idag är det 1 okt o därmed dagen då jAg ska börja äta glutenfritt. Bra att jag kan gå in här o få tips 👍

    Svar: Härligt grymma du! 😃👍 det kommer gå så bra och jag hoppas verkligen det kan hjälpa dig! Ja lite tips kan du nog hitta iaf 😊
    Josefine Holmberg

Kommentera inlägget här: