biyjossan.blogg.se

Believe In Yourself!

En underbar helg.

Kategori: Allmänt

Jag har haft en helt fantastisk helg med min underbara vän Amanda. Det hsr varit så mysigt med sällskap. Hon kom i fredags och åkte hem idag. Vi har haft mys hemma med god mat och varit på stan och shoppat. En av helgens stora händelser förutom stt Amanda kom till mig var att jag i fredags fick boken sälj signad av Fredrik och igår var på akademibokhandeln och lyssnade på när han berättade om din bok och sin framgång. En svårslagen helg på många sätt. En känsla jag har väldigt ofta just nu då jag är oerhört lyckligt lottad att ha så mycket fina människor omkring mig och genom att jag lyssnar till mitt hjärta och följer mina drömmar. Livet blir verkligen vad du gör det till.

En av mina största förebilder - Fredrik Eklund! Fick boken sälj slm han skrivit signad på NK i fredags. 


Jag fick en så fin present av Amanda, en yoga bok. Det ska verkligen bli spännande att läsa den! 



På fredagkvällen gjorde vi taco, så gott att ha i ett salladsblad om du vill ha en nyttigare variant eller som jag inte tål gluten. 


Ett experiment till efterrätt:
2 dl chasewnötter
1 banan
2 msk kakao
Vatten eller annan vätska till önskad konsistens. 

Blötlägg chasewnötterna och häll av vattnet.
Mixas väl och blir som chokladpudding. 


Många tycker det gröna i skålen ser konstigt och inte så gott ut, kanske inte Amandas favorit heller. Men jag gillar att hon vågade testa och att hon ändå tyckte det var helt okej. Proteinpannkaka med banan och apelsin var nog det hon gillade bäst. 


Lunch på ichaicha i Mood gallerian så fräscht och gott! Perfekt påfyllning under en dag med shopping! 




Fredrik var även på akademibokhandeln i city och pratade om sin bok och sin resa. Han är verkligen inspirerande och framgångsrik. Han berättade om att det första viktiga att lära sig för att bli en bra säljare är att kunna sälja sig själv. Kan man sälja sig själv - kan man sälja allt. Det är även viktigt att vara sig själv och inte göra om sig för att passa in. Det är precis vad jag hittills läst om i boken. Jag tycker även att det är så sant. Det är även något jag ska jobba mycket med, lära känna mig själv, tro på mig själv och vara den jag är istället för att fundera på hur andra vill att jag ska vara. För att andra ska tycka om mig så måste jag tycka om mig själv. 





Kvällens pizza, blev inte riktigt som vi tänkt men trots det god! 
Vi skulle göra en botten på mandelmjöl men lyckades av misstag köpa bovetemjöl. 

INGREDIENSER
  • 5-6 dl bovetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 3 dl vatten
  • ½ dl kallpressad olivolja

TILLAGNING
  1. Blanda bovetemjöl, bakpulver och salt i en bunke.
  2. Häll i vatten och olivolja och rör till en smidig deg.
  3. Blir det för kladdigt är det bara att ta lite extra mjöl.
  4. Rulla små bollar som du sedan plattar ut på bakbord med bovetemjöl eller om du vill göra en stor pizza ta då ut hela degen på ett bakplåtspapper på en plåt och platta ut över plåten.
  5. Grädda i 250 grader 10-15 minuter.

Toppades med skinka, champinjoner och Buffalo mozzarella på min medan Amanda använde vanlig mozzarella och ost. 

Tack min fina vän för en underbar helg och hoppas resan hem gick bra! 



Believe in Yourself! 
Kommentera inlägget här: